Is RideWithGPS een goed alternatief voor Strava?

Ik ben momenteel online op zoek naar een volwaardige vervanger van Strava ik vraag me af of Ride with GPS dit kan worden.

Zelf heb ik na ruim 10 jaar mijn Strava Premium opgezegd. De richting die het platform opgaat (steeds meer bugs, paywalls, minder community, verbod om basale linkjes te plaatsen, gebrek aan innovatie) begon me steeds meer tegen te staan. Ondertussen hoor ik van steeds meer fietsers dat ze alternatieven zoeken — en RideWithGPS lijkt (ondanks de beroerde merknaam) één van de kanshebbers.

Daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen:
  • Gebruik jij RideWithGPS al?
  • Wat vind je van de routeplanner, navigatie en statistieken?
  • Hoe bevalt het t.o.v. Strava — vooral qua gebruiksgemak, community en functies?
  • Heeft iemand al ervaring met de club tools, evenementen of groepsritten op RWGPS (als die al bestaan)?
Laat vooral weten waar je tegenaan liep of wat je juist top vindt. Misschien kunnen we als Felua ook meer met RWGPS gaan doen als het écht een goed platform blijkt of misschien een ander alternatief proberen dat gerund wordt met passie ipv waar Strava op dit moment op draait.

Benieuwd naar jullie mening!

RideWithGPS gebruik ik al jaren.
Het grote voordeel is dat je verschillende routes kunt samenvoegen, kunt knippen en plakken en gebruik kunt maken van verschillende kaarten. Goed integratie met Garmin. Ik moet wel zeggen dat Strava het laatste half jaar een stuk beter is geworden, zeker voor gravelrijders. Ik gebruik Strava en Komoot om routes te verzamelen en maak er dan iets moois van met RideWithGPS.

Niet helemaal antwoord op je vraag Bram maar ik vind Komoot heel fijn. Eenmalig 20€ betalen voor een uitgebreid pakket voor kaarten en je kan eindeloos routes maken. Voordeel bij gravel vind ik dat er veel foto’s van paden bij staan en de restricties voor paden is vaak goed aangegeven.
Het is wel wennen om het onder de knie te krijgen. Er zijn wat knopcombinaties en instelingen die je even moet weten om het overzichtelijker te krijgen. Daar zou ik je mee kunnen helpen als je wilt.

Niet helemaal antwoord op je vraag Bram maar ik vind Komoot heel fijn. Eenmalig 20€ betalen voor een uitgebreid pakket voor kaarten en je kan eindeloos routes maken. Voordeel bij gravel vind ik dat er veel foto’s van paden bij staan en de restricties voor paden is vaak goed aangegeven.
Het is wel wennen om het onder de knie te krijgen. Er zijn wat knopcombinaties en instelingen die je even moet weten om het overzichtelijker te krijgen. Daar zou ik je mee kunnen helpen als je wilt.
Ik ga Komoot zeker nog een kans geven, maar tot nu toe ben ik niet overtuigd van hun routebuilder. De recente overname door een groot bedrijf maakt me ook wat skeptisch over de toekomst.

Ik gebruik deze link wel eens, krijg je dit:
1749563103253.webp

Je kan ook mergen en nog veel meer. Wat ik weet zonder acocunt en gpx gewoon te downloaden...

Club Rides

Jun
15
Jun
17
Jun
19
Jun
20

Special Events

Jul
12