Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik giet er gewoon elke 4 maanden 60cl bij totdat mijn banden versleten zijn. Inmiddels heb ik al 2x bijgevuld. Dus in totaal zit ik nu op 100cl+60cl+60cl= 220cl per band. Ik heb het afgelopen weekend dan ook zorgeloos in Limburg over de grind- en MTB-paden gefietst.Dat zijn hele goede vragen!
Voor tubeless banden moet je kit gebruiken, dat is een latexachtige vloeistof die kleine gaatjes in je band dichten. Er zijn een flink aantal merken beschikbaar die allemaal prima hun werk doen. In deze draad is er nog een discussie gaande welke merk het beste is#mysealantisbetterthanyours
Als je onderweg toch een groter gat in je tubeless band rijdt, is het handig om een setje pluggen bij je te hebben. En vergeet ook een pracht of praal van het CO₂-patroon niet, zodat je altijd lucht kunt bijvullen tijdens de rit.
- Hoeveel: voor grindbanden hou ik ± 120 ml per band aan. Al zal @wilfred noort je adviseren er minimaal 200 ml in te doen. Maar ik zie ook genoeg mensen die een klein grindbandje afdichten met 60 ml of zelfs nog minder maar daar voel ik me niet veilig bij.
- Hoe vaak: Ik gebruik kit van Muc-Off die het beste wel langzaam uitdroogt en die vervang ik ongeveer elke 6 maanden , in de zomer wat vaker omdat het sneller indroogt door de hogere temperaturen.
- Hoor je niks meer klotsen als je het wiel schudt dan is het vaak wel serieuze tijd om de vloeistof bij te vullen.