Ben je nieuw? Stel jezelf hier even voor!

Hee mede gravel fietsers,
Richard (31) hier. In mijn tienerjaren in Voorthuizen ben ik begonnen met mountainbiken. Ongeveer 8 jaar geleden ging ik er vaker met de racefiets op uit, met toch wel vaak een uithaal naar gravelpaden in hoop van zegen op niet lek rijden. Later kocht ik een 'racefiets met dikkere banden' waarbij ik langere afstanden kon afleggen, én over onverhard terrein kon. Destijds had ik van het woord gravel nog nooit gehoord. Een fietsbuddy vroeg me enkele jaren later mee naar een bikepack vakantie in de Ardennen en toen had ik mijn eerste fatsoenlijke gravel ervaring. Twee jaar geleden ben ik na omzwervingen in Enschede, Haarlem en Otterlo in Apeldoorn komen wonen en werd ik met een social ride vanaf Giant Store Van Hest naar Loenermark (mijn favoriet, samen met Veluwezoom) door iemand FCC aangeraden. Tijdens de eerste ritten kon mijn fiets elk moment uit elkaar vallen en vloog de ketting er om de haverklap af, en hakte ik de knoop door om een fatsoenlijke Merida gravelbike te kopen. FCC heeft mij erg geholpen Apeldoorn en zijn inwoners te kennen. Maar december vertrek ik weer, want ben momenteel op zoek naar een plekje in Arnhem. Hoop vanaf daar nog steeds zo nu en dan met FCC te fietsen.

Bekijk bijlage 1402
Leuk dat je mee was Richard! En alle andere ritten met en zonder FCC! Veel plezier in Arnhem en tot de volgende rit!

Terug
Naar boven