Hoe Lang Moet Onze Wekelijkse Social Gravelride Zijn?

Bram Hengeveld

Administrator
Ik ben bezig met het plannen van onze wekelijkse social gravelritten op zondag en wil graag weten wat jullie voorkeuren zijn als het gaat om de afstand. Of je nu een beginner bent of een ervaren gravelrijder, jouw mening is belangrijk om te laten horen.
  • Hoeveel kilometer zou jij ideaal vinden voor onze zondagse ritten?
  • Voorkeur voor een kortere rit (bijv. 30-50 km) of een langere uitdaging (bijv. 60-100 km)?
  • Zijn er specifieke factoren die voor jou belangrijk zijn, zoals pauzemomenten of terrein?
  • Wisselt je voorkeur met de seizoenen? Korter in de winter? Langer in de zomer?
Laat het me aub zoveel mogelijk weten zodat we de ritten op zoveel mogelijk mensen kunnen afstemmen.

Met de FCC zitten we volgens mij vaak in de buurt van 23km/h. Als ik dan 3 uurtjes van huis ben vind ik het leuk (dan heb ik thuis ook nog iets aan de zondag).
Ik kom persoonlijk dan op een afstand tussen de 60 en 70km. Maar als er veel hoogtemeters zitten, kan het minder zijn.

Om liefhebbers die minder km willen rijden een kans te geven is laatst een mooie optie gepasseerd. Gezamenlijk een x aantal kilometers te rijden om vervolgens op te splitsen.
Dit brengt wel veel werk met zich mee maar wellicht een optie 1x in de 2 weken?

Dt is puur bekeken naar de ritten op zondag.

Oja, als het regent mag het korter of ergens waar het wel droog is 😅

Vandaag ben ik voor het eerst meegeweest, dus hecht niet té veel waarde aan mijn mening 😋 Maar voor mij is gedurende de winter 40-60 km een mooie afstand, en in de warmere maanden mogen er zo nu en dan ook wel eens uitschieters richting de 80 zijn.

In het kader van het sociale karakter vind ik dat de social ride voornamelijk over de brede paden zou kunnen voeren (zoals vandaag), dat maakt kletsen makkelijker en je hoeft ook minder alert te zijn voor mul zand, stronkjes, krappe bochten, gaten, enz. ✌🏼

Misschien is het nog een leuke optie om sommige ritten een "achtje" te maken die in de buurt van het startpunt kruist, waardoor je een korte én lange in één hebt en je op 2/3 van de route de keuze kan maken (en wel met zijn allen kan fietsen! 😊) Al realiseer ik me dat dat lang niet altijd haalbaar is.

Als ik het volgende keer weer leuk vind zal ik me voorstellen in het andere topic 😉

Ik vind op zondag ritjes rond de 65km ideaal. Dan ben je rond lunchtijd ook weer thuis.
Binnen de ritten kunnen we kijken of er een kortere variant mogelijk is voor de mensen lorter of langzamer willen rijden.
Ook moeten we kijken of we onderweg niet kunnen opsplitsen zodat iedereen wel op zijn eigen tempo kan rijden en we allemaal het plezier erin houden.
Mocht dit niet mogelijk zijn gaat voor mij het sociale karakter van de ritten wel de boventoon voeren en zorgen we dat iedereen kan meekomen.

Qua route ben ik ook voorstander van goed berijdbare paden, zodat er onderweg gepraat kan worden en je niet alleen maar gefocust bent op de weg met alle uitdagingen.

Ik denk dat we dan ook de meeste mensen aantrekken op een zondag

andere afstanden of uitdagingen kunnen we op andere dagen ook organiseren.

Feb
16
Feb
23
Mar
02
Mar
09

Het Weer

Weergegevensbron: weer Apeldoorn
Terug
Bovenaan