Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Kledingadvies voor herfst & winter: wat dragen jullie op de fiets?
De dagen van kort/kort zijn wel geteld halverwege oktober.
Vanaf dan op zeker nog even kort / lang met een shirt met lange mouwen. In de winter een rij ik zelf meestal met een herfstshirt met lange mouwen en een dikker ondershirt en een gevoerde windstopper. Als het echt koud is kan dit ook nog.
Het is nu wel heel erg fris voor de tijd van het jaar zo eind september.
herfst:
ondershirt merino. Futurumshop heeft verschillende diktes.
Hierover shirt lange mouwen. mag wat dikker zijn. bv assos 2/3
Korte bib shorts. Futurumshop heeft een wat dikkere variant.
hierover vaak nog een gravelbroek/mtb broek. wat wijder. houdt regen en wind goed tegen.
warme voeten voor mij nr. 1. Wat dikkere sokken (merino) en van die graveloversokken. Bevallen heel goed:
De GripGrab Explorer Waterproof Gravel zijn hoogwaardige overschoenen en perfect voor het gravelen in de herfst en winter. Ze voelen heerlijk zacht aan en zijn goed
Ik rij in de herfst/winter met winterschoenen. Een stukje hoger dan een zomerschoen met gore-tex erin. Wind en waterdicht. In combinatie met merino sokken geen koude voeten meer.
Merino ondershirt is idd erg comfortabel. Ik heb inmiddels Merino in korte mouw, lange mouw, buff en helmmutsje.
Verder ligt het er erg aan hoe koud is het bij de start en hoe warm/koud wordt gedurende de rit. Bij koude start en warmere uren daarna vind ik armstukken ideaal, Jersey korte mouw en windbody. Ik draag het liefst geen beenstukken, dan is het aan de start maar even doorbijten. Maar dat is meer omdat ik een hekel heb aan die dingen.
Onder de 10 graden sowieso lange broek, shirt/jasje lange mouw met lichte voering.
Rond of onder vriespunt een dikker thermofietsjasje.
En idd zijn winterschoenen een uitkomst: geen gerommel met overschoenen, wind en waterdicht.
Ik probeer in de herfst zo lang mogelijk door te rijden met een onder shirt zomer maar met 'laagjes' zoals eerst Korte shirt met armstukken dit is bij boven de 12 graden en een korte broek maar komt de temperatuur onder de 12 dan lange broek Assos herfst en ga ik over op een lange mouw shirt/jack herfst 2/3 Assos en maak ik de keus van ondershirt zomer mouwloos, herfst korte mouw of lange mouw en uiteindelijk als het nog wat kouder wordt een lange mouw merino. ik heb in deze periode altijd een singlet mee als het toch te koud of te nat is Rapha insulated. makkelijk op te bergen en heel erg fijn... maar heb nu ook Felua kleding in bestelling staan ik weet niet of dit wat is voor de herfst misschien kan iemand zijn of haar ervaring hierover delen? en in de winter periode word het een winter jack Assos 3/3 wind dicht en water afstotend. merino sokken. en natuurlijk ontbreken de overschoenen van Gripgrab ook niet.
Deze website maakt gebruik van cookies die het het mogelijk maken om gepersonaliseerde inhoud te tonen gericht op jouw wensen.
Door deze website verder te gebruiken ga je akkoord met het gebruik van cookies.