Langere zondagse social ride in de zomermaanden (75-80 km)?

De zondagse social ride is altijd een mooi moment om samen te genieten van een ontspannen tocht, waarbij iedereen mee kan fietsen. Met de huidige 60 km zitten we vaak in een fijne sweetspot, vooral voor nieuwelingen en beginners. Maar we merken dat er niet altijd beginners meefietsen, en soms voelt die 60 km een beetje beperkend voor de huidige groep.

We zitten nu al op 2/3 van het fietsseizoen, en bij de meeste van ons neemt de conditie gestaag toe. Daarom wil ik voorstellen om af en toe op zondag een iets langere rit te plannen, denk aan 75-80 km. Een goed voorbeeld is de rit op Tweede Pinksterdag, toen we 75 km fietsten en een mooie route naar Harderwijk konden maken. Met wat extra kilometers krijgen we meer ruimte om nieuwe, uitdagende routes te ontdekken en afwisseling in onze tochten te brengen.

Het idee blijft natuurlijk dat de rit toegankelijk is voor de groep, dus we houden het tempo sociaal en zorgen voor voldoende pauzes. Wat denken jullie? Zouden jullie af en toe een langere zondagse rit zien zitten? Laat het weten, ben benieuwd naar jullie input!

Zelf vind ik zo nu en dan een langere rit leuk (zoals kroketten tocht, 5-mei enz).
Ook op zondag vind ik dat zo nu en dan leuk, net als een koffie-stopje onderweg 😄
Maar ik zie voor de standaard zondag tochten ook wel nadelen aan een afstand van 15/20km meer.
Zelf zou het voor mijn eerste deelname met FCC de drempel zeker verhoogd hebben. Dus ik kan mij voorstellen dat het dit voor andere nieuwe deelnemers ook doet.
Daarnaast vraagt een langere rit ook meer tijd, met andere afspraken, sociale verplichtingen of voor sommige een gezin thuis.

Club Rides

Jun
15
Jun
17
Jun
19
Jun
20

Special Events

Jul
12