Jul
12

Events The Longest Day (250 km)

Ik ben fan van het plan! Mij leek 3x restaurant + 3x pontjes + 2x verzorgingsposten al een beetje veel van het goede, dan lopen de benen 8x vol zuur 🤣 En ik kijk nu al uit naar de boost op 200km 😉

En we hadden ook nog niet over de starttijd besloten, uitgaande van ruim 8 uur fietsen en de bovengenoemde stops lijkt 07.00 uur mij een mooie starttijd! Eens?
Klinkt super! Ik gok dat we zo 10 uur onderweg zijn dus 7u lijkt mij een prima tijd. Lijkt me leuk om de langere lunch gezamenlijk te doen met elkaar (inclusief ilse en lola ) en misschien ook handig om te reserveren ivm het aantal personen?!

Met pijn in het hart moet ik de sjaak-afhaak-kaart trekken en me uitschrijven voor TLD rit volgende week.

Ik heb bij lange na niet het aantal kilometers gedraaid die ik me voor had genomen om goed beslagen ten ijs te komen. Sterker nog, mijn langste rit dit jaar was de 130km groepsrit naar Amerongen van een paar maand terug en heb de wegfiets sindsdien nog amper aangeraakt.

Vorige week in de Eifel had ik gehoopt om de 150 / 160 km rit op gravel tot een goed einde te brengen en dan deze week nog een retourtje Utrecht (van 180km) op het programma op de weg, dat ook geen doorgang kon vinden. Fietsen gaat deze week alleen zondag nog lukken lijkt het.

Al met al ga ik mezelf niet helemaal stuk rijden omdat ik tegen beter weten in de rit wil volbrengen. Het is ruim 80km verder dan mijn langste rit ooit en die is al van jaren terug :)

Ik ga me de volgende keer (veel) beter voorbereiden en dan haak ik weer aan.

Volgende realistisch doel wordt de Dirty Felua eind Augustus en het naseizoen in Spanje.

Met pijn in het hart moet ik de sjaak-afhaak-kaart trekken en me uitschrijven voor TLD rit volgende week.

Ik heb bij lange na niet het aantal kilometers gedraaid die ik me voor had genomen om goed beslagen ten ijs te komen. Sterker nog, mijn langste rit dit jaar was de 130km groepsrit naar Amerongen van een paar maand terug en heb de wegfiets sindsdien nog amper aangeraakt.

Vorige week in de Eifel had ik gehoopt om de 150 / 160 km rit op gravel tot een goed einde te brengen en dan deze week nog een retourtje Utrecht (van 180km) op het programma op de weg, dat ook geen doorgang kon vinden. Fietsen gaat deze week alleen zondag nog lukken lijkt het.

Al met al ga ik mezelf niet helemaal stuk rijden omdat ik tegen beter weten in de rit wil volbrengen. Het is ruim 80km verder dan mijn langste rit ooit en die is al van jaren terug :)

Ik ga me de volgende keer (veel) beter voorbereiden en dan haak ik weer aan.

Volgende realistisch doel wordt de Dirty Felua eind Augustus en het naseizoen in Spanje.
Jammer. 3 man in de kar wordt wel heel veel hoor… Bij mij zijn de onderhandelingen begonnen dus misschien kan ik wel mee. Op dit moment nog effe mister maybe

Ik ben er al wel uit, vandaag heb ik weer eens een rondje gereden en was blij dat ik weer thuis was na 55km. Met die basis zie ik geen mogelijkheid om de rit van 250km te volbrengen. Ik heb het er niet voor over om me helemaal stuk te rijden. Ik heb dan ook besloten om niet mee te gaan.

Hi allemaal!

Ondanks de (met valide redenen) afzeggingen heb ik er enorm veel zin in, het duurt nog maar een weekje, dus het taperen kan langzaamaan gaan beginnen... Het weer lijkt in elk geval mee te werken (het wordt zelfs "lekker warm")!

Ik heb het routemeisterschap even overgenomen van onze geblesseerde heer en meester Marcel, hij staat nu in Komoot en ik heb een paar kleine dingetjes gewijzigd. Een aantal 80 wegen vermeden en de stopplekken met Lo/Ilse afgestemd. Om te voorkomen dat we naast deze inspanning ook nog moeten nadenken over waar we willen stoppen leek het me verstandig wat knopen te hakken, en daarmee is de route wat mij betreft definitief :)

Als je door de activiteit scrollt krijg je al een voorproefje van de wegen, want ik heb een hoop segmentjes aangeklikt op Komoot ;-) https://www.komoot.com/nl-nl/tour/2373645142

Samengevat zal de dag er zo uit zien
- Start om 07.00 bij de Beren in Apeldoorn: inleveren bidons, snackies, droge kleren, reservefiets/-wielen (😉) aan de volgauto
- Bij 78km zijn we dan vermoedelijk rond 09.45 bij Kasteel Groeneveld voor onze eerste refill stop van de dames. We hebben dan al 50% van de hoogtemeters gehad (is dat niet ff lekker?)
- Bij 120km mogen we verplicht even rusten vanwege de eerste veerpont
- Bij 145km zijn we dan vermoedelijk tussen 12.30 en 13.00 bij het Dijkhuis in Ophemert, perfect rond lunchtijd (zonder pech en met snelle veerponten, maar daar gaan we voor het gemak maar even van uit!)
- Vervolgens wordt het een lange rit, want na 3 km hebben we bij 148km een welverdiende pont-pauze hahaha
- Dan is het 50km doorkachelen tot 198km waar de dames bij Carpool Bemmel (of all places) nogmaals een lekkere versnapering voor ons zullen regelen. Inmiddels zal het afhankelijk van de lunch en pont ergens tussen 15.30 en 16.30 zijn.
- En dan begint het natuurlijk zeer te doen, de afstand op je Garmin begint ineens met een "2", op 207km hebben we vervolgens de laatste veerpont en tot slot is het 40km terugkachelen naar de Beren over de voor ons bekende wegen en heb je de "Longest Day"-badge meer dan verdiend! Waar we samen met de verzorgingscrew afsluiten met een welverdiend drankje 🍻. Vermoedelijk zijn we rond dinertijd weer terug in het mooie Appletown. Ik heb er zin in!

Voor het gemak heb ik ook nog even de GPX bijgevoegd. Laten we zorgen dat iedereen deze versie downloadt en we niet in botsing komen door vorige versies haha!

@Bram Hengeveld wil jij dit bericht misschien verwerken in de startpost?

Bijlagen

Laatst bewerkt:

Latest articles

Club Rides

Jul
13
Jul
18
Jul
20
Jul
25