Hi allemaal!
Ondanks de (met valide redenen) afzeggingen heb ik er enorm veel zin in, het duurt nog maar een weekje, dus het taperen kan langzaamaan gaan beginnen... Het weer lijkt in elk geval mee te werken (het wordt zelfs "lekker warm")!
Ik heb het routemeisterschap even overgenomen van onze geblesseerde heer en meester Marcel, hij staat nu in Komoot en ik heb een paar kleine dingetjes gewijzigd. Een aantal 80 wegen vermeden en de stopplekken met Lo/Ilse afgestemd. Om te voorkomen dat we naast deze inspanning ook nog moeten nadenken over waar we willen stoppen leek het me verstandig wat knopen te hakken, en daarmee is de route wat mij betreft definitief
Als je door de activiteit scrollt krijg je al een voorproefje van de wegen, want ik heb een hoop segmentjes aangeklikt op Komoot ;-)
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/2373645142
Samengevat zal de dag er zo uit zien
- Start om 07.00 bij de Beren in Apeldoorn: inleveren bidons, snackies, droge kleren, reservefiets/-wielen (

) aan de volgauto
- Bij 78km zijn we dan vermoedelijk rond 09.45 bij Kasteel Groeneveld voor onze eerste refill stop van de dames. We hebben dan al 50% van de hoogtemeters gehad (is dat niet ff lekker?)
- Bij 120km mogen we verplicht even rusten vanwege de eerste veerpont
- Bij 145km zijn we dan vermoedelijk tussen 12.30 en 13.00 bij het Dijkhuis in Ophemert, perfect rond lunchtijd (zonder pech en met snelle veerponten, maar daar gaan we voor het gemak maar even van uit!)
- Vervolgens wordt het een lange rit, want na 3 km hebben we bij 148km een welverdiende pont-pauze hahaha
- Dan is het 50km doorkachelen tot 198km waar de dames bij Carpool Bemmel (of all places) nogmaals een lekkere versnapering voor ons zullen regelen. Inmiddels zal het afhankelijk van de lunch en pont ergens tussen 15.30 en 16.30 zijn.
- En dan begint het natuurlijk zeer te doen, de afstand op je Garmin begint ineens met een "2", op 207km hebben we vervolgens de laatste veerpont en tot slot is het 40km terugkachelen naar de Beren over de voor ons bekende wegen en heb je de "Longest Day"-badge meer dan verdiend! Waar we samen met de verzorgingscrew afsluiten met een welverdiend drankje

. Vermoedelijk zijn we rond dinertijd weer terug in het mooie Appletown. Ik heb er zin in!
Voor het gemak heb ik ook nog even de GPX bijgevoegd. Laten we zorgen dat iedereen deze versie downloadt en we niet in botsing komen door vorige versies haha!
@Bram Hengeveld wil jij dit bericht misschien verwerken in de startpost?