- 21
Hoi allen, ik heb op dit moment een Cannondale Topstone 3 GRX afgemonteerd, alleen is mijn crankstel van FSA (46/30). Nu ik m’n buitenblad en ketting moet vervangen, wil ik gelijk van de mogelijkheid gebruik maken om alles om te zetten naar Shimano (GRX FC-RX600 Hollowtech II crankstel 11-speed/dubbel), zodat alles klopt en van betere kwaliteit is
.
Volgens mij heb ik nu een crank van 175mm, nu lees ik van alles over een kortere cranks. Hebben jullie daar nog ideeën/tips over?
Tevens heb ik een andere BB nodig en volgens wat uitzoekwerk zou SHIMANO Ultegra SM-BBR60 moeten passen.
Zie ik nog wat over het hoofd of moet ik ergens nog specifiek naar kijken?
En is dit een eenvoudige klus om zelf te vervangen of kan ik beter met de gekochte materialen naar een fietsenwinkel
?
Het ziet er volgens de filmpjes niet heel ingewikkeld uit, maar het zal niet de eerste keer zijn dat op mijn fiets iets nèt anders zit dan op het filmpje.

Volgens mij heb ik nu een crank van 175mm, nu lees ik van alles over een kortere cranks. Hebben jullie daar nog ideeën/tips over?
Tevens heb ik een andere BB nodig en volgens wat uitzoekwerk zou SHIMANO Ultegra SM-BBR60 moeten passen.
Zie ik nog wat over het hoofd of moet ik ergens nog specifiek naar kijken?
En is dit een eenvoudige klus om zelf te vervangen of kan ik beter met de gekochte materialen naar een fietsenwinkel

Het ziet er volgens de filmpjes niet heel ingewikkeld uit, maar het zal niet de eerste keer zijn dat op mijn fiets iets nèt anders zit dan op het filmpje.