Waar verkopen jullie je tweedehands fiets met succes?

Bram Hengeveld

Administrator
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het verkopen van je tweedehands fiets. Ik probeer al maanden een fiets te verkopen die nog in topstaat verkeert – amper op gereden (1600km) – maar merk dat het lastig is om ergens een eerlijke prijs te krijgen.

Ik heb al gekeken op plekken zoals Marktplaats, Buycycle en diverse Facebookgroepen, maar het lijkt wel alsof niemand serieus wil betalen voor een fiets die nieuw een heel stuk meer kostte dan wat ik er momenteel voor vraag. Ik krijg meestal alleen maar onzinbiedingen.

Daarom mijn vraag aan jullie:
Waar hebben jullie wél goede ervaringen mee gehad bij het verkopen van je fiets?

Welke platforms leveren serieuze kopers op, en waar krijg je nog een redelijke prijs? Alle tips zijn welkom!

PS: het is wel duidelijk dat de coronatijd geen effect meer heeft – ik kon jarenlang m’n fiets na een jaar nog voor de aanschafprijs verkopen 😅

Herken het bovenstaande. Als koper van een nieuwe (modelletje vorig jaar) of gebruikte (platform) ben je in de beste positie op het moment. Die modellen van last year die nog staan in de winkel MOETEN weg en die distributie eindelijk pas op acceptabel niveau na een paar jaar vertragingen.
Ik heb wel goede ervaringen met kopen op Marktplaats (2x koop - Grvlbike en 1x verkoop Grvlbike).
Ik denk dat je vooral niet te veel moet vasthouden aan de emotionele waarde van je te verkopen fiets en wat hij zou 'moeten opleveren' omdat hij dat waard is; dat willen mensen er gewoon niet voor betalen. Ook al is het het waard qua leeftijd, onderdelen, aantal km's en staat. Wel nieuwsgierig @Bram; welke fiets heb je te koop staan?
:)

Terug
Naar boven