De graphics van Zwift zijn zoals ze zijn om het platform toegankelijk te maken voor een breed publiek, omdat het niet veel krachtige hardware vereist; de nadruk ligt op de gameplay en sociale interactie, niet op fotorealistische beelden. De beperktere graphics zorgen ervoor dat het spel soepel draait op minder krachtige computers en tablets, wat de kosten voor gebruikers verlaagt en de instapdrempel verlaagt.
Dat is dan ook (naast complete trainingsprogramma's.... hoezo duur) de kracht van Zwift. Het is het grootste en meest bezochte platform. "Draft" in een groepsrit, "samen" fietsen terwijl het regent buiten. Gisteren deed ik "The Grade". Er was een FTP Test en je krijgt middels een groepsrit, met voldoende uitdaging veel info over je conditie en voortgang. Zit allemaal bij de prijs in. Mijn zoon, woonachtig in Andorra kwam ik op het einde van de klim tegen (of beter, hij kwam mij achterop) en "samen" hebben we de rit uitgefietst. Met de mogelijkheid om via het platform te communiceren. Was gewoon grappig. (Ja, kan ook via Face Time, ik weet het)
Rouvy is intussen bijna net zo duur als Zwift, en bij MyWoosh gaat waarschijnlijk binnenkort alleen de zon nog voor niets op als de subsidie die de regering van de Verenigde Arabische Emiraten nu nog geeft stop gezet gaat worden...... (nog los van de vraag of je die regering op die manier wilt steunen....)