Fietsvakantie plannen in de winter: Tips voor inspirerende bestemmingen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Pino
  • Startdatum Startdatum

Pino

Member
Het huidige weer leidt bij mij tot dromen van betere, warmere, droge plekken om te zijn. Ongeveer in dezelfde periode vorig jaar vond ik het welletjes en ben ik gaan zoeken naar een leuke plek om in het voorjaar te fietsen. Op wielerbus.nl kwam ik een leuke reis tegen naar Girona. Dat was een mooie reden om wat gemotiveerder de fiets op te zoeken in de winter. Zo mogelijk buiten, maar eventueel ook binnen. Deze donkere dagen gebruik ik ook om mijn vele foto's wat op te schonen en bundelen. Hierbij daarom een linkje naar wat plaatjes van de Girona "gravel" reis. Hopelijk voor inspiratie.

We kunnen elkaar een hand geven. Ik heb sinds een paar jaar steeds meer moeite met de kou en regen en droom het hele najaar van droog weer en zon.

Girona ziet er prachtig uit in ieder geval. Zelf heb ik mijn hart recentelijk verpand aan Andalusië en zou ik heel graag in het voorjaar (of zelfs de winter) gaan gravelen rondom Granada.

Waar gaat jou volgende reis heen @Pino?

We laten het altijd van het weer afhangen en kunnen op het laatste moment kiezen. Er staan nog een hoop bestemmingen op de todo lijst, niet alleen maar op gravel, maar ook MTB of race zijn opties. De Provence bijvoorbeeld heeft de nodige "gravel" routes die ik toch echt liever op MTB doe. Zo is het meeste buitenland buiten het asfalt meer MTB dan gravel, zowel qua ruigheid als qua steilte.
Gravel: Kortere trip de Green Divide en het Pieterpad offroad.
Rond de voormalige muur tussen West en Oost Duitsland, Westkust Zweden.
Het fietskamperen wil ik ook nog proberen. Tocht naar vrienden in Zuid-Frankrijk bijvoorbeeld.
Nu gaan we (als de roosteraar van de vriendin meewerkt) hopelijk een week naar Girona met de racefiets (gravel al "gedaan") met wielerbus. Prima service en prijzen.

Aanstaande clubritten

• Gravel Zondag | Apeldoorn
    Zin om de mooiste gravelpaden van de Veluwe te ontdekken? Ga mee met de...
    • Bram Hengeveld
    • Bijgewerkt:
    • Ik doe mee: 3
  • Dirty Felua 2024
    De Dirty Felua 2024 (Winter Edition) belooft een onvergetelijke...
    • Bram Hengeveld
    • Bijgewerkt:
    • Ik doe mee: 5

Nieuwste routes

Terug